Jocuri barbie

Fetita mea incepe sa creasca si are tendinte native de infrumusetare si de aranjare. Cateodata este foarte hotarata in a-si alege singura hainutele si sunt surprinsa de cat de frumos le asorteaza. Mi-ar plaea sa cred ca va deveni un designer celebru.

 Dar uite ca ma gandesc cam prea departe. Acum, la doar trei ani incercam sa cautam sa vedem care sunt aptitudiniile ei, ce face cu pasiune in acest moment si ce si-ar dori sa faca pe mai departe, pentru ca depinde in totalitate numai si numai de ea.

Pana cand va creste mare, noi, parintii, cautam sa o incurajam, de la cele mai banale detalii, pana la sporturi care sa ii dezvolte musculatura si sanatatea. Cand am vorbit de mici detalii m-am referit desigur si la jocuri. Momentan suntem la jocuri barbie, de ce nu?

 Copilul invata din orice, iar cu atentia parintilor intotdeauna indreptata asupra ei nu poate iesi decat ceva minunat. Jocuri Barbie ne place sa folosim inca de cand aveam 2 anisori si jumatate si uite asa, incet incet, pustoaica mea mica si frumoasa se transforma intr-o adevarata domnisoara si se pregateste pentru o viata plina de peripetii, speram noi din cele mai frumoase.



Cum îmi configurez Prăfosu’, în câţiva paşi simpli

Deci:

Dacă ar fi după mine, m-aş opri undeva, pe la Dodge Caliber sau Avenger. Dacă nu ar fi Dodge, cu siguranţă ar fi Chevrolet, în varianta sa Cruze, pe cât de simpatică, pe atât de bine dotată… şi la un preţ absolut OK pentru ceea ce oferă.

…Dar, pentru că întotdeauna există un “dar”, nu e numai după mine… Mai trebuie ţinut cont şi de factorul preţ. Iar, când vorbim de factorul preţ, nu putem să nu ţinem cont de faptul că cea mai mare cantitate de tablă raportată la cea mai mică sumă de bani (vorbim la metrul pătrat, nu la kilogram), o prezintă Dacia în varianta sa Duster.

Adică Prăfosu’, cum ar veni. (Cred :) )

Buun. Acuma, că avem Prăfosu’, să vedem cum îl configurăm. Nu?!…

Ia să vedem:

Primul pas e – bineînţeles – aspectul. La varianta “blană”, pentru suma de 10.950 euro, primim aşa ceva:

Hmm, cam naşpa! Ne mai scobim de vreo 80 de euro şi obţinem o mică îmbunătăţire:

Mda. Merge. Am ajuns, aşadar la suma de 11.030 de iepuroi…

Acum e momentul să discutăm despre motorizare.

La suma mai sus menţionată, primim un motor pe benzină de 1,6 litri, 16 valve, consum trecut în cărticică de vreo 10l/100 km în oraş. Cam mult. Dacă se supără petroliştii şi urcă preţul la carburant, o să ajung să merg numai duminica din două-n două săptămâni, ca pe vremea Împuşcatului.

Firesc ar fi să mă încordez spre o variantă Diesel, ceea ce presupune vreo… mie şi ceva de euroi în plus în varianta 1,5 dci 85 de cai putere, sau aproape două mii în varianta 1,5 dci 110 cai. Îmi închipui ditamai dihania motorizată de numai 85 de cai… Cred că poţi depăşi numai Daciile alea vechi, şi asta dacă sunt alimentate pe GPL… La benzină, nu garantez. Oricât mi-ar face cu ochiul, sunt nevoit să renunţ. Şi aşa e plin oraşul de puştoaice călare numai pe maşini puternice, de la Mazda 6 în sus! Am şi eu mândria mea de şofer, ce naiba!

Clar! Rămâne 1,5 dci, 110 cai. Mai ales că are motorizare euro 5, aşa că scap de taxa de poluare. ;)

Buuun! Deja am ajuns la 13.750 euro. Oo! (Fac o mică paranteză: am textul ăsta în draft de vreo două luni şi constat că trebuie nu numai să-l termin dar şi să-l upgradez, întrucât la toate variantele preţurile au crescut cam cu 4-5 sute de coco…)

De fapt, m-am cam grăbit cu motorizarea, mai întâi trebuia să mă întreb (în mod firesc) dacă merg pe varianta de tracţiune 4×4 sau 4×2.

Să facem o mică analiză: varianta 4×4 costă mai mult (cam cu 2000 de euro), are portbagajul cu 63 de litri mai mic (de la 475 la 408) şi consumă mai mult. Asta ca dezavantaje. Ca avantaje, poţi să faci off-road cu ea, adică e bună pentru drumurile noastre, cum ar veni. (Pentru cei care nu înţeleg termenii complicaţi, preluaţi din limba lui Şexpir).

Cum suma de 13.750 de euro mi se pare oricum colosală, şi nici nu mă pot hotărî atât de uşor dacă să renunţ la 4×4 ori ba, pun cei doi termeni ai ecuaţiei faţă în faţă:

Duster 4×4, benzină, echipare Ambiance (adică lipsesc nişte mofturi cum ar fi AC-ul şi brăduţul aromat atârnat sub oglindă) – 13.650 euro
contra:

Duster 4×2, motorină, echipare Ambiance (adică lipsesc aceeaşi moştrofonţi) – 13.750 euro
Diferenţă 100 de coco, bani de buzunar.

Hmm… grea problemă, poate chiar prea grea…

Pe de o parte, am libertate, garanţia deplasării indiferent de condiţii – noroi, zăpadă, polei, pe de altă parte am satisfacţia economiei şi plăcerea cuplului mare la turaţii joase… (ce să zic…)

“- Da’ şi paişpe mii de coco!… Şi-ntr-un caz, şi-n celălalt…” – îmi suflă o voce, misterioasă, în urechea internă.

- Da, bă, da’ şi paişpe mii… – răspund, involuntar.


la banii ăştia, dar nu – că să arate aşa, ar trebui să mai scoţi vreo 4 mii din buzunar…

Hmm… decizii, decizii…

Paişpe mii – o căruţă de bani – şi nici măcar nu are AC…

- Gata, dom’le! – mă hotărăsc, dintr-o dată. Ce atâtea mofturi?!..:

Unşpe mii, motor pe benzină, bun, 16 valve, 4×2 (portbagaj mai mare să-ncapă şi butelia de Apa Craiului la 19 litri), şi, dacă haleşte mult, o trec pe GPL, ca să fiu şi econom şi ecologist în acelaşi timp.

Gata, am zis!